Är du i behov av hjälp att producera kreativt, engagerande och konverterande innehåll för din verksamhet?

Hur definierar man högkvalitativt innehåll och varför är det viktigt för din verksamhet? För oss är högkvalitativt innehåll ett visuellt material som skapar värde för personer i din målgrupp. Med värdefullt innehåll bygger du ett starkare varumärke och genererar kunder. 

 

Genom att löpande ge något helt gratis till de personer du på lång sikt vill ha som kunder så skapar du förtroende, vilket bidrar till ett starkare varumärke som på ett bra sätt underlättar för din säljande organisation. I det snabba medielandskapet vi lever och verkar i finns det inte utrymme att vara självisk i det innehåll vi producerar och distribuerar till vår målgrupp. Vi hjälper dig att ta fram idéer som kommer fungera för att skapa tillväxt i din verksamhet, vi sammanställer dessa i en innehållsstrategi och producerar sedan det som krävs för att idéerna ska bli verklighet. 

Vad är värdefullt innehåll?

Informativt/underhållande. Det finns två primära tillvägagångssätt för att tillföra värde till din målgrupp genom innehåll. Antingen väljer vi att informera/utbilda vår målgrupp inom vad de vill lära sig, eller så väljer vi att underhålla vår målgrupp genom innehåll som skapar en god känsla i kroppen. Om ett företag lyckas kombinera dessa två värdeparametrar i sin innehållsstrategi är det jackpott.

 

Att bygga en publik

Vad ska innehållet generera? Först och främst handlar det om att skapa ett community. En publik som aktivt engagerar sig i det din verksamhet ägnar sig åt och som mer än gärna vill dela det vidare till sina vänner, familj och kontaktnät. Vart kan vi skapa det utrymme där din målgrupp kan samlas och få dem att återvända dit gång på gång? Idag är valet av utrymme enkelt. Vi gör det allra bäst på sociala medier. Plattformar som redan har majoriteten av personerna i din målgrupp som användare. Plattformar som Facebook, Instagram, LinkedIn och Youtube kan vi nyttja för att tillhandahålla innehållet till din målgrupp och skapa en publik med människor som på något sätt är intresserade av vad ni gör. Vi skapar förtroende, stärker varumärket och genererar nya kunder.

 

En ägd plattform

En av de stora fördelarna med content marketing är att ditt företag äger plattformen där innehållet kommuniceras till publiken. Det innebär att du har full kontroll över det du producerar – och när, var och hur det ska kommuniceras.

 

Långsiktighet  

Att producera rätt innehåll som hjälper dig närmre ditt mål är ingen enkel uppgift, det behövs en genomarbetat strategi. Vi måste välja riktning, tonalitet och frekvens. Kom ihåg att vara realistisk med målsättningarna för vad det ska generera. Resultat i form av nya kunder kommer inte komma på kort sikt, i jämförelse med typiska medieköp som syftar på att konvertera. Skillnaden är att ett aktivt arbete med marknadsföring genom innehåll som verkligen betyder något kan förändra din verksamhet föralltid, med en gnutta tålamod.