Vill du ha hjälp att göra smarta medieköp för att skapa tillväxt för din verksamhet?

Hur når vi människor utanför vårat befintliga community och kundnätverk för att generera uppmärksamhet och försäljning? Att göra smarta medieköp genom moderna verktyg är en möjlighet vi inte haft tidigare och som idag fungerar bättre än någonsin.

Hur vi hjälper dig

Stora delar av marknadsföring handlar om att fånga uppmärksamhet och skapa möjligheten att kunna göra något av just den uppmärksamheten. Vi använder oss av träffsäker annonsering via de mest effektiva och resultatgenererande träffytorna. Vi vill att varje krona du investerar i medieköp ska generera något tillbaks till verksamheten, både på kort sikt och lång sikt. Genom att använda några av världens bästa annonssystem kan vi nå just din specifika målgrupp på de allra populäraste plattformarna. Vi minimerar budgetspill på människor som inte är intresserade av din verksamhet, din produkt eller tjänst och arbetar hårt för att varje krona spenderas rätt för din fortsatta tillväxt.

 

Viktiga att tänka på
Vad vill du uppnå med medieköpen? Vill du nå utanför din befintliga kundkrets och öka varumärkeskännedomen långsiktigt? Genom att använda innehåll som representerar din verksamhet och annonsera det innehållet löpande mot din målgrupp med syftet att uppnå räckvidd kommer vi på lång sikt öka varumärkeskännedomen, vilket är en fundamental del av en marknadsföringsstrategi och för att skapa tillväxt. En annan målsättning kan vara att driva trafik till en hemsida. Då kan vi istället använda en tydlig Call To Action "CTA", en knapp som uppmuntrar till att klicka sig vidare från plattformen vi annonserar på för att få veta mer om verksamheten och dess produkt eller tjänst.

 

Nå målgruppen genom kraftfull data

Idag finns det större möjligheter än någonsin tidigare att nå sin specifika målgrupp via internet, tack vara den enorma datainsamling som äger rum för varje enskild person dagligen. Vi lämnar spår efter oss vart vi än navigerar på internet. På nyhetssidor, i sökmotorer, på sociala medier eller andra typer av hemsidor som vi besöker. Dessa spår sparas, samlas upp och kategoriseras av de annonssystem som vi använder oss av för att annonsera mot din målgrupp varje dag. Geografi, demografi, intressen och beteenden är några av de parametrar vi kan använda oss av för att identifiera din specifika målgrupp. Det betyder att en plattform som Instagram vet om du är en medelålders kvinna som har ett brinnande intresse för golf, eller om du är en 18-årig kille som är på jakt efter en första bil. Vi kan därför annonsera och nå dessa två enskilda personer om du till exempel vill sälja golfklubbor eller bilar. 

t tiden vi har på oss att fånga målgruppens uppmärksamhet är otroligt kort är viktig för att kunna väga in båda delarna när vi ska annonsera. 

Retargeting

Ett kraftfullt verktyg för att maximera effekten av din annonsering är att komplettera denna med retargeting-annonser. Det skapar möjligheter för oss att nå de personer på nytt som redan har visat intresse för din verksamhet och dess produkter eller tjänster. Genom att implementera verktyg som låter oss spåra vilka som till exempel besökt din hemsida kan vi använda specifika annonser mot just dessa personer, vilket kommer leda till bättre resultat än generella annonser med syftet att generera räckvidd, eftersom de troligtvis redan har ett öga för varumärket. 

Vikten av rätt innehåll

Lyckade medieköp som genererar de resultat du strävar efter kräver två viktiga delar. Den tekniska lösningen för att synas framför rätt personer, samt attraktivt innehåll som representerar din verksamhet. Rätt tekniska lösning med ett dåligt producerat innehåll kommer inte generera några resultat. Förståelsen för att tiden vi har på oss att fånga målgruppens uppmärksamhet är otroligt kort är viktig för att kunna väga in båda delarna när vi ska annonsera. 

 

Analysera, ta lärdom och förändra

Det kommer inte bli rätt från dag ett. Eftersom vi inte kan veta hur målgruppen kommer uppfatta annonseringen som når dem, behöver vi vara lyhörda och beredda på att förändra annonseringen löpande. Det kan handla om att testa sig fram med olika typer av innehåll, texter eller Call To Action "CTA". Genom att aktivt arbeta med annonseringen och förändra den löpande kan vi mäta vilka som presterar allra bäst för din specifika målgrupp för att sedan fokusera resurserna på de specifika annonserna. Detta är en av de stora fördelarna med att använda sig av digital- och databaserade medieköp.

 

Vi erbjuder paketlösningar som består av alla de punkter som nämns ovan, tveka inte på att kontakta oss om du behöver hjälp!