Är du intresserad av oss och vill boka ett möte för att få veta mer om hur vi kan hjälpa dig?

Allt började med en tro på den förändring som pågår och vi är ett starkt team med ett gemensamt syfte: Att utveckla den bransch vi verkar i som gynnar vår kund. Vi gör det genom vår framåtanda och våra effektiva metoder som präglar vårt uppdrag. Vi är en liten byrå med stora visioner som lägger energin på processer som tillåter oss att röra oss lika snabbt som medielandskapet. Vi är lyhörda och förändringsbenägna vilket bidrar till en lösningsorienterad kultur där kundnyttan är med oss i vårt agerande och våra beslut. Vi agerar i framkant och fångar din kunds uppmärksamhet till lägsta möjliga pris, vi finns på de platser och plattformar där kunden har sin uppmärksamhet JUST NU. Det kräver lyhördhet och effektiva metoder vilket är något av de värden vi garanterar dig som kund.

Namnet

När vi träffar nya människor i spännande företag är det många som frågar oss om vårt företagsnamn Keep Up Agency. Det har vi förståelse för. En liten byrå, ursprungligen från kuststaden Oxelösund, med ett företagsnamn som andas stora landet i väster får många att lyfta på ögonbrynen. För oss som arbetar på byrån är namnet självklart. Vi ska till New York och namnet grundar sig i vår övertygelse om vad som är rätt i nutid för att ligga i framkant av medielandskapets förändring. Vi är Keep Up Agency helt enkelt.

Nutid och framtid

Känner du till leksaksjätten "Toys R Us"? Ett amerikanskt jättebolag med en gedigen historik, grundat av Charles Lazarus 1948 i Washington, D.C. I september 2018 skickade bolaget in en konkursansökan för den amerikanska marknaden, vilket gav dem flexibiliteten att hantera sin skuld på totalt 5 miljarder dollar. Under första kvartalet 2019 var Toys "R" Us borta från marknaden globalt. Vem trodde det för fem år sedan? Det förändrade medielandskapet skapar stora problem men också enorma möjligheter och det är upp till var och en att välja sin väg. Either you Keep Up, or you don't.

Vår resa

2010

Som 11-åring startade grundaren Emanuel Fröberg Youtube-kanalen "Mannecoca" som fokuserade på att distribuera utdrag från några av Sveriges populäraste TV-program. Utan kunskap om lagar och regler om upphovsrätt distribuerade Emanuel videoklipp från TV-program som Idol, Talang och Melodifestivalen. Det resulterade i miljontals visningar på väldigt kort tid. Till slut var det fler som tittade på Emanuels Youtube-kanal än på de faktiska TV-programmen. Detta var ett tydligt tecken på ett skifte av uppmärksamhet. Emanuel etablerade sig på en plattform där människor hade sin uppmärksamhet och det långt innan TV4 eller SVT etablerat sina Play-tjänster och egna Youtube-kanaler. År 2010 lades grunden till förståelsen för medielandskapets förändring, skiftet av uppmärksamhet och möjligheterna som följde med den insikten. Åren som följde gav fler insikter och nyvunna kunskaper som senare skulle omsättas till egen affärsverksamhet.

2014

Emanuel Fröberg utforskar sitt brinnande intresse för foto- och videoproduktion och börjar arbeta ideellt på hobbynivå. Bland annat får han möjlighet att fotografera Ed Sheeran under hans första konsert i Sverige. Emanuel påbörjar sina gymnasiestudier inom media- och kommunikation på Ljud- och bildskolan i Nyköping, vilket han kombinerar med arbetet som frilans inom media och kommunikation.

2016

Emanuel har etablerat sig på marknaden som fotograf och videoproducent och genomför diverse uppdrag för företag i regionen. Syftet med innehållet han producerar är för de allra flesta att använda det på sina sociala medier. Emanuel inser snabbt att majoriteten av hans kunder misslyckas med detta. De har rätt innehåll, men inte den tekniska kunskapen för att förvalta innehållet på rätt sätt och fånga uppmärksamhet. Emanuel utforskar och analyserar mängder av bolag i olika storlekar för att komma fram till slutsatsen att majoriteten misslyckas med sina ambitioner. Han förstår att medielandskapet förändras i mycket hög takt och att bolagen har svårt att hålla sig i framkant och ta vara på möjligheterna. Här föds idén om en marknadsbyrå som skall ligga i framkant för att ta hand om möjligheterna för framtidens kunder.

2017

I januari startar Emanuel Fröberg verksamheten Keep Up Agency, då under namnet Emanuel Fröberg Media. Han tar kontakt och ber om ett möte med en ledande företagare i Nyköping, Ahmad Eid (Grundare av Be Good Sweden AB) för att fråga om råd innan uppstart av det nya bolaget. Det slutade med att Be Good blev Emanuels första kund. Be Good Sweden AB var i tillväxtfas och var i behov av att fånga uppmärksamhet genom effektiva metoder, vilket var precis vad Emanuel skulle leverera. Under året jobbade Emanuel med att marknadsföra Be Good regionalt genom sociala medier vilket resulterade i mycket fin tillväxt där Be Good vann regionens åtråvärda marknadsföringspris Minos Guldnyckel 2017. Resan med Be Good visade med eftertryck att Emanuels kompetens, ambition och vision låg helt rätt i tiden.

2018

I februari 2018 startar Emanuel Keep Up Agency AB som skall bli en marknadsbyrå i framkant som fångar kundens uppmärksamhet.

2019

Emanuel listas i tidningen Resumé som en av de som förväntas ta makten över marknadsföringsbranschen under 2020-talet. Keep Up Agency växer och anställer under året fler medarbetare som delar drömmen om New York i en framtid.